Esu tikra, kad šį posakį girdėjote bent kartą – genialumas slypi paprastume. Šia filosofija vadovaujuosi visose gyvenimo srityse, įskaitant ir planavimą. Žinau, jog dar yra nemažai ieškančių tinkamiausios technikos, dėl kurios jūsų planavimas pagerėtų. Jų yra tikrai daug! Ir lengva tose paieškose pasimesti.
Aš taip pat ilgai vargau ieškodama. Išbandžiau skirtingas technikas, kol galiausiai apsistojau ties itin paprastu, jokių papildomų priemonių nereikalaujančiu būdu. Galbūt šis metodas tiks ir jums? Visiems kartais reikia įkvėpimo ir paskatinimo žengti svajonės ar tikslo link.
Pirma užduotis – išsikelti metinius tikslus
Planavimas prasideda nuo metinių tikslų. Metinių tikslų kėlimas iš pradžių atrodo lyg didžiulė inspiracija, bet neretai dideli tikslai ima bauginti ir kelti tą baisųjį klausimą: tai nuo ko pradėti? Todėl metinį tikslą skeliu per pusę ir taip susidarau pusmečio tikslus. Šiuos dar suskaidau į mėnesio planus, o mėnesio planus siaurinu, kol jie pavirsta savaičių planais. Pastarieji galiausiai nugula į kasdienių darbų sąrašą. Dėl tokių žingsnių planavimas tampa daug paprastesnis.
Mane motyvuoja šiek tiek didesni tikslai nei iš tiesų juos galiu pasiekti. Juk visi jaučiame savo realias galimybes ir kartais, norėdami užtikrintos sėkmės, sau palengviname sąlygas. Tad planuodama gudrauju ir užsibrėžiu sau 10-20 proc. didesnį, optimistinį tikslą. Net jei ir jo nepasieksiu, žinau, jog būsiu patenkinta rezultatu. Ši gudrybė leidžia nuveikti daugiau nei tuo atveju, jei mano iškeltas tikslas būtų mažesnis.
Be to, kur kas blogiau yra užmigti ant laurų pasiekus nedidelį tikslą. Kai yra rezervas tikslui siekti, tai ir toliau judu pirmyn.
Antra užduotis – išsigryninti tikslų sritis
Planavimas eina kartu su tikslų išsigryninimu. Grožio meistrams rekomenduoju išskirti tris pagrindines sritis, kuriose sieksite savo tikslų. Tai galėtų būti:
1. profesinė sritis,
2. socialinės medijos,
3. finansai.
Šiose srityse išsikelkite tik po vieną tikslą. Patikėkite, jo tikrai užteks! Susikoncentruokite į šiuo metu pačius svarbiausius tikslus. Neišsikelkite jokių papildomų, mažų tikslų ir nesiblaškykite po visas gyvenimo sferas. Čia reikalingas aiškus, konkretus planas.
Kaip visa tai atrodo praktiškai?
Pavyzdžiui, profesinėje srityje jūs norite šiemet pristatyti naujas paslaugas arba pagaliau išdrįsti atsisakyti nepaklausių paslaugų. O galbūt planuojate kapitalinį grožio salono remontą, atnaujinti kėdes ar įsigyti modernią įrangą?
Prie šio tikslo prisideda ir antra sritis – socialinės medijos. Norėdami naujų klientų, jūs vystysite savo asmeninį prekės ženklą socialiniuose tinkluose, auginsite sekėjų skaičių, megsite naujas pažintis ir verslo kontaktus, stiprinsite klientų lojalumą ir t. t. Socialinės medijos pasitarnaus naujų paslaugų pristatymui ar salono renovacijos paskelbimui.
Atėjome prie trečios, finansų, dalies. Atsakykite sau, kiek norite uždirbti per metus. Įsivaizduojate? Puiku. Dabar padalinkite šią sumą iš 12 mėnesių – turite konkretų skaičių, kiek turite uždirbti per mėnesį. Dabar laukia sunkioji dalis – teks kiek pasukti galvą, kaip šį tikslą pasiekti. Bet tikiu, kad jums pavyks, o tai pasiekti neabejotinai padės geras tikslų, darbų ir laiko planavimas!