Kaip tinklaveika augina grožio verslą?

Norėdami kurti sėkmingą grožio verslą, mes turime daug dirbti su savo įvaizdžiu bei žinomumu. Būtent čia labai svarbus yra kontaktų užmezgimas su kitais žmonėmis: klientais, kolegomis ir, žinoma, verslo atstovais. Tinklaveika yra įrankis šių ryšių užmezgimui. Kai ryšiai užsimezga, jų pagalba plinta žinutė apie mus ir mūsų verslus. Tokiu būdu surandame naujus klientus ar verslo partnerius. Tad pakalbėkime plačiau, kaip visa tai veikia.

Kas mes esame?

Skamba filosofiškai, bet tai labai konkretus klausimas. Visų pirma, turime patys sau aiškiai apibrėžti, kas mes esame, kokias paslaugas teikiame ir kokių kontaktų ieškome. Išgryninus šiuos dalykus, galėsime aiškiai ir trumpai apie tai paskleisti žinią, t. y. vienu sakiniu perteikti savo atstovaujamo verslo ar paslaugos idėją. Lygiai taip pat svarbu išmokti išgirsti ir kitų žmonių bei verslų vizijas ar prisistatymus. Tuomet pradeda tinklaveika – vyksta informacijos mainai. Klausydamiesi galime išgirsti, kaip taikliai perduoti žinutę šalia esančiam žmogui.

Būkite atviri pažintimis ir kontaktams

Sunku įsivaizduoti sėkmingą ir pelningą verslą, kurį vysto ir plėtoja tik vienas žmogus. Juk sakoma, kad vienas lauke – ne karys. Mums reikalingi kiti žmonės: profesionalai, dirbantys toje pačioje ar panašioje srityje, skirtingų verslų kontaktai, su kuriais bendraudami ir besikeisdami informacija gauname naudos. Bet egoizmui čia ne vieta. Ieškodami naudos turite pasiūlyti šį tą mainams. Turite ne tik imti, bet ir suteikti kitiems vertės, naujų žinių ar kitokio požiūrio.

Kurkite santykius

Pažinties ar kontakto užmezgimas yra tik pirmas žingsnis. Antrasis – imtis ryšių puoselėjimo ir auginimo, nes tinklaveika pati savaime nevyksta. Norėdami išlaikyti ilgalaikius santykius, turime nuoširdžiai domėtis kitais žmonėmis.

Labai svarbu atrasti būdų, kaip parodyti dėmesį klientams ne tik paslaugų atlikimo metu, bet išlaikyti bendravimą ir tarp jų. Nuoširdus domėjimasis ir dėmesys leidžia pasijusti svarbiam ir laukiamam, tad klientai tikrai norės sugrįžti.

Būkite patikimi ir pasitikėkite kitais

Jei nebus abipusio pasitikėjimo, santykiai tikrai ilgai netruks – ši tiesa galioja tiek asmeniniame gyvenime, tiek versle. Atlikdami paslaugas paskubomis ar atmestinai neturėsime nuolatinių klientų rato, nes nusivylę niekada nebegrįš ir jūsų nerekomenduos kitiems. Pažeidę atsiskaitymo terminus ar laiku nesuteikę paslaugos įgysime nepatikimo grožio meistro reputaciją, kurią atstatyti bus labai sunku, o gal net visai neįmanoma.

Prašykite rekomendacijų

Rekomendacijos yra būtinos kiekvienam grožio meistrui, kuris nori pritraukti naujų klientų. Tam, kad vis sklistų žinia apie jus ir jūsų verslą, nesidrovėkite prašyti savo klientų rekomendacijų, ypač iš tų sričių, iš kurių norite pritraukti daugiau klientų. Galite aiškiai paprašyti, kad jie parašytų ar pasakytų svarbiausius paslaugos ar kokybės raktažodžius, kurie sustiprintų jūsų įvaizdį.

Auginkite socialinį kapitalą

Per ilgesnius ar trumpesnius veiklos metus tikrai sukaupėte šiokį tokį socialinį kapitalą. Tinklaveika – tai ir jau turimų kontaktų išnaudojimas. Pavyzdžiui, nebijokite pakviesti kavos buvusius kolegas, vaikystės bičiulius ar klientus. Galbūt matėte, ką jie veikia socialiniuose tinkluose ir pagalvojote, kad jūsų ryšių atnaujinimas būtų naudingas? Prie kavos puodelio galite aptarti bendradarbiavimo galimybes.

Būkite aktyvūs

Klientai mūsų kėdėse praleidžia nemažai laiko, tad nenuostabu, kad dauguma nori pasikalbėti ir gerai praleisti laiką. Jie linkę pasakoti apie savo šeimas, verslus ir vidinius išgyvenimus. Įsitraukti į pokalbį verta ne tik tam, kad nevyktų kliento monologas. Plepūs klientai yra gera galimybė jums užmegzti santykį. Tad būkite aktyvūs: pasidalinkite savo sumanymais, paprašykite rekomendacijų, leiskite kitiems žmonėms jums padėti, ir jie tai padarys su malonumu.